Ashtanga Vinyasa Yoga - terminológia

ČO JE ASHTANGA YINYASA YOGA


Ashtanga Vinyasa Yoga je zostava po sebe nasledujúcich jogových pozícií, ktoré sa cvičia rovnako na všetkých hodinách - v praxi sa z nich stáva každodenný intenzívny cvičebný blok. Navodzuje pocit energie a rovnováhy, je cestou vnútornej očisty a kontroly mysle.

Prostredníctvom fyzickej aktivity ňou nadobudnete stav absolútneho sústredenia. Špecifický spôsob dýchania zladený so statickými pozíciami spôsobuje potenie, ktoré odvádza nečistoty z tela, nervového systému a zmyslových orgánov. Pravidelnou praxou sa spočiatku rozptýlená pozornosť počas cvičenia postupne dokáže zameriavať na dych, čím sa začne navodzovať stav hlbokej koncentrácie.

Jednotlivé fázy Ashtanga jogy detoxikujú a vyrovnávajú telo, otvárajú energetické kanály a "čistia" nervový systém. Nejde o úplne pomalé a fyzicky nenáročné cvičenie, preto je vhodnejšia pre tých, ktorí sa chcú joge ako takej venovať dlhodobejšie.

Základ AVY je séria asán nazvaná joga chikitsa čiže joga terapia. Cvičením jogy udržiavame zdravie zdravého a navraciame zdravie chorému človeku. Telo sa cvičením stáva ľahšie, silnejšie, ohybnejšie, zbavuje sa toxínov a prebytočného tuku. Zlepšuje kondíciu, prospieva tráveniu, aktivuje sa imunitný systém. Budete sa cítiť dobre a vyrovnane.

Vinyasa systém
Vinyasa je systém dýchania a pohybu. Telo produkuje teplo, silno sa zahrieva, detoxikujú sa nie len svaly, ale aj vnútorné orgány, zlepšuje sa cirkulácia a trávenie, telo sa stáva ľahším, silnejším a ohybnejším, myseľ je kľudnejšia, rozhodnejšia. V tomto systéme každý pohyb je sprevádzaný jedným dychom.

UJJAI PRANAYAMA
Ujjai je špeciálna dychová technika. Ide o metódu, ktorá vám dáva kontrolu, prístup k Práne (univerzálnej životnej energii). Vďaka ujjai sa telo silno zahrieva, zlepšuje sa cirkulácia, okysličenie organizmu, telo sa detoxikuje, zbavuje prebytočných tukov. Ujjai pomáha upriamiť myseľ na prítomný moment. Precvičovanie náročných jogových sekvencii môže vyzerať ako výsledok obrovskej svalovej vytrvalosti, svaly sú však zásobené silou vďaka ujjai pranayame.

BANDHA
Sú to veľmi jemné techniky, čiastočne dosiahnuteľné fyzickou aktivitou, ale najmä koncentráciou. Existuje niekoľko rôznych Bandh. Pre Ashtanga Vinyasa Jogu sú najdôležitejšie Mula Bandha, Uddiyana Bandha a tretia je Jalandara Bandha.

Mula Bandha

Mula v sanskrite znamená koreň, bandha je psychomuskulárny zvierač v tomto prípade pánvového dna. Mulabandha vedie energiu do spodnej časti chrbtice, spája nás s energiou Zeme, dáva pevnosť a stabilitu.

Uddiyana bandha

doslovne znamená: "lietajúci nahor". Počas nádychu vytvára vákum, využíva brušné svaly a stimuluje vnútorné orgány. Uddyiana Bandha vedie energiu po chrbtici nahor. Dodáva ľahkosť a pomáha nás preniesť cez gravitačné sily, chráni dolnú časť chrbtice.

Jalandhara bandha

hrdelná kontrakcia, spustíme hlavu, bradu dopredu, jemná kontrakcia prepážky koreňom jazyka.


DRISHTI
Drishti je miesto koncentrácie, alebo zamerania. Nehľadíme na externý objekt, ale viac sa zameriavame vnútorne.


Be a documented buyer and read ipage hosting reviews before buying. Also check out inmotion reviews and ratings.
 
Designed by i Joomla Templates Edited by tamoMEDIA